Zenit Pro Direct jest nowym, innowacyjnym systemem wtrysku gazu w fazie lotnej dedykowanym do silników 4-cylindrowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jest to kolejna generacja i rozwinięcie sprawdzonego, klasycznego systemu Zenit PRO.
Instalacja opiera się na dedykowanej kompletacji opartej na najwyższej jakości komponentach (centrala Zenit Pro Direct, reduktory Gurtner i KME, wtryskiwacze Hana, Matrix HS) a kalibracja ogranicza się do wykorzystania dedykowanych konfiguracji opracowanych w Centrum Badawczo-Rozwojowym AGC.
W systemie zastosowano unikalną strategię umożliwiającą płynną regulację dawki benzyny w czasie pracy na gazie w zakresie od 5 do 100%. Dzięki niej wtryskiwacze benzynowe pracują w całym zakresie pracy silnika, dawka benzyny jest na tyle mała, że nie wpływa negatywnie na ekonomię jazdy na gazie i na tyle duża, że nie skraca żywotności wtryskiwaczy benzynowych. Elektroniczna jednostka sterująca wyposażona jest standardowo możliwość podłączenia do systemu OBDII/EOBD i emulator ciśnienia paliwa.
Zenit PRO Direct to instalacja, która była tstowana przez tygodnik Auto Świat. Została oceniona na 'piątkę'.
W jakim aucie zamontować ZENIT PRO DIRCET?
Lista aut w oparciu o kody silnika stale rośnie, dlatego warto zaglądać na tę stronę częściej. Dotychczas nasze Centrum Badawczo-Rozwojowe opracowało konfigurację instalacji do następujących modeli samochodów:
- Audi A4 2.0 TFSI 147 kW
- Audi Q5 2.0 TFSI 132 kW
- Audi TT 2.0 TFSI 147 kW
- Citroen DS 4 1.6 THP 115 kW
- Dacia Duster 1.2 TCE 92 kW
- Hyundai iX 35 1.6 GDI 99 kW
- KIA Sportage 1.6 GDI kW
- Mazda 3 2.3 DISI 191 kW
- Mazda CX7 2.3 DISI 191kW
- Opel Vectra 2.2 114 kW
- Peugeot 207 1.6 THP 110kW
- Seat Altea XL 1.8 TSI 118 kW
- Seat Leon 1.8 TSI 118 kW
- Seat Ibiza 1.2 TSI 77 kW
- Skoda Octavia 1.2 TSI 77 kW
- Skoda Octavia 2.0 TSI 110 kW
- Skoda Rapid 1.2 TSI 77 kW
- Skoda Roomster 1.2 TSI 63 kW
- Skoda Superb 1.8 TSI 118 kW
- Skoda Superb 1.4 TSI 92 kW
- Volkswagen Passat 1.8 TSI 118 kW
- Volkswagen Passat 2.0 FSI 110 kW
- Volkswagen Passat 2.0 TFSI 147 kW
- Volkswagen Passat B7 DSG 1.8 TSI 118 kW
- Volkswagen CC 2.0 TFSI 155 kW
- Volkswagen Touran 2.0 FSI 110 kW
Kupując instalację Klient otrzymuje:
front-kit zawierający podstawowe podzespoły takie jak centrala sterująca z wiązką i przełącznikiem, czujniki, reduktor, wtryskiwacze, filtr fazy lotnej, woreczek montażowy (podobnie jak w przypadku tradycyjnych systemów)
plik z konfiguracją centrali dedykowaną do konkretnego modelu silnika
instrukcja montażu dedykowana do konkretnego modelu silnika (kompletacja instalacji, źródła sygnałów elektrycznych, montaż króćców w kolektorze)