Instalacje BRC SDI

Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection (SDI) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. FSI, GDI)

Powstał on na bazie znanej i sprawdzonej instalacji gazowej BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. Instalacje gazowe BRC SDI zostały opracowane dla danego typu silnika i mają zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 KW (272KM).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca BRC SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.

autogaz Lublin

Instalacje gazowe BRC Sequent Direct Injection SDI składają się z następujących elementów składowych:

Zbiornik LPG i wielozawór,

Elektrozawór GPL BRC ET98,

Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,

 wtryskiwacze: BRC IN03,

Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,

Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,

Centralka elektroniczna: BRC Fly SF – SDI, Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.

 

Wszystkie elementy składowe instalacji gazowej posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). BRC Sequent Direct Injection SDI jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa. Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Direct Injection, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną. W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Instalacja gazowa BRC SDI opis elementów systemu

Reduktor BRC Genius MAX Sequent TH2O GPL  

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego  

Ciśnienie regulowane:  

150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego  

Nie wymaga operacji oczyszczania  

Maksymalna moc możliwa do zasilania za pomocą systemu BRC SDI: 200kW

Homologacja: R67-01

 

Reduktor BRC Genius MB TH2O 

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego 

Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego 

Nie wymaga operacji oczyszczania 

Maksymalna moc zasilana za pomocą systemu BRC SDI: 160 kW 

Homologacja: R67-01

 

Centralka elektroniczna BRC SDI 

Mikrokontroler samochodowy 16 bit 40 MHz 

Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C 

Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie 

Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu 

Ciśnienie robocze: 8 V ÷ 16 V 

Układ diagnostyczny czujników i siłowników kompatybilny z normami EOBD 

Komunikacja i przeprogramowanie z PC poprzez linię K 

Obsługuje protokół komunikacji KWP2000 

Obsługuje komunikację CAN 2.0 

Spełnia wymagania EMC 

Steruje do 6 wtryskiwaczy 

Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane 

Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE

 

Przełącznik "Push-Push" 

Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm 

Możliwość montażu:

- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm 

- zewnętrznego na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm

Sygnalizator akustyczny (buzzer) 

4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu 

1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

 

Wtryskiwacz BRC IN03 

Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia 

Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C 

Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C 

Napięcie: 6 V ÷ 16 V 

Szczelność: guma na metalu

 

Czujnik temperatury gazu BRC 

Ciężar: 17 gram 

Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami 

Łącznik zintegrowany 

Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C 

Wylot rezystywny

 

Czujnik ciśnienia gazu BRC P1 

Ciężar: 160 gramów 

: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm 

Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar 

Złącze zintegrowane 

Dokładność 1,5 % F.S. 

Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C 

Wyjście 0 ÷ 5 V

 

Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE 

Filtr z wkładem 

Straty obciążenia: 

35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza 

Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75 

Homologacja: R67-01; R110